اسکایپ «کلاسیک» برای ویندوز مجدداً در دسترس قرار گرفت

این کلاینت دسکتاپ برای اسکایپ پس از آن حذف گردید که مشخص شد چندین اشکال دارد که به سادگی قابل رفع نیستند.

به نقل از اینکوایرر، این نسخه کلاینت مخصوص دسکتاپ برای اسکایپ اخیراً و پس از آن حذف گردیده بود که مشخص شد چندین اشکال دارد که به سادگی قابل رفع نیستند.
در آن مقطع، این اپلیکیشن حذف شد و اپ ویندوز Universal (ویندوز 10) که به نظر کارشناسان برای این منظور مناسب نبود تنها گزینه جایگزینیش بود. در واقع برای کاربران ویندوز 7 در عمل چیزی باقی نماند.

با این حال، امروز اسکایپ «کلاسیک» بار دیگر در دسترس قرار گرفته است و کاربران می توانند خوشحال باشند که ناچار به استفاده از نسخه جدید نشده‌اند (مگر آنکه در حال استفاده از Mac یا لینوکس باشند).

روشن است که بدین ترتیب شرکت مایکروسافت در این قضیه مشخصاً اشتباه خود را پذیرفته است.

پیشتر از سوی برخی از کارشناسان گفته شده بود که اپ UWP نقص دارد، نه صرفاً به خاطر ظاهر نامطلوب، بلکه تطابق خوبی نیز با هیچ یک از انواع دیگر اسکایپ ندارد.

در استفاده از اسکایپ در آفیس این مشکل مشاهده شده بود که هیچ‌گونه اعلانی نمی‌داد، پیام‌ها را نشان نمی‌داد، یا آنها را جمع کرده و چند ساعت بعد یکجا ده‌ها پیام را با هم نشان می‌داد.
ناگفته پیداست که چنین ابزاری برای خیلی‌ها کاربردی ندارد، از این رو احتمالاً ارائه مجدد آن ناشی از واکنش منفی شدید کاربران بوده است.
خوشبختانه در اسکایپ «کلاسیک» پس از نصب مجدد آن فعلاً چنان مشکلاتی مشاهده نشده است.

اگر مایل به نصب آن هستید، می‌توانید به صفحه دانلود معمول آن مراجعه کنید. اگر ویندوز 8.x یا ویندوز 10 دارید به شما پیام داده خواهد شد که نیازی به دانلود آن ندارید.
به همین خاطر، صرفاً لازم است به منوی کشویی رفته و در عوض، گزینه Classic Skype را انتخاب کنید تا از همان ابزار سابق استفاده نمایید تا زمانی که مایکروسافت مجدداً آن را بردارد.

پیش از این، این شرکت اعلام کرده بود ارزش بازسازی را ندارد و بی‌پرده باید گفت که دیر یا زود کاربری برای آن باقی نخواهد ماند.

منبع: ایتنا