مرور اجمالی سامسونگ Galaxy S9

 

Galaxy S9 سامسونگ نسل عجیب و غریب گوشی های هوشمند است. با یک پردازنده Snapdragon 845، دوربین عالی و صفحه نمایش 18:9 ، این گوشی دارای تمام ویژگی های گوشی فوق العاده 2018 است. با این حال، در همان زمان، آن را به طور قابل توجهی مشابه با کهکشان S8 است که آنرا به نوعی جایگزین S8 معرفی می کنند.

 

این بار سامسونگ با گلگسی S9 سعی کرده است به مدل های رقبای خود نزدیک شود. در واقع سامسونگ این بار قلاب خود را برای جذب مشتریان با دوربین این گوشی امتحان کرده است. سامسونگ دوربین دوگانه و حالت پرتره Live را به مدل Plus بزرگتر محدد کرده است.

کره‌ای‌ها مدعی هستند که پرچم‌داران جدید آن‌ها، نخستین گوشی‌های هوشمند دنیا با دوربینی مجهز به دیافراگم متغیر محسوب می‌‌شوند و توانایی خارق‌العاده‌ای در ثبت عکس در شرایط نوری مختلف دارند؛ اما ادعای سامسونگ تا چه اندازه با حقیقت مطابقت دارد و عملکرد گوشی‌های جدید این شرکت در دنیای واقعی چه تفاوت‌هایی با نسل گذشته دارد؟

Galaxy S9 از نظر اندازه کمی بزرگتر از S8 است دلیل این امر افزایش 0.1 ضخامت شیشه و همچنین افزایش ضخامت آلومینیوم دور گوشی می­باشد. که این امر دوام و حفاظت بیشتری از گوشی را بعمل می­آورد.

 

با توجه به نمایشگر بزرگ S9، اندازه‌ی آن کاملا برای در دست گرفتن مناسب و از کنترل ساده‌ی آن لذت خواهید برد. کلید‌ها بزرگ‌تر شده‌اند تا دسترسی به آن‌ها هم راحت‌تر باشد. حسگر اثرانگشت جای بهتری دارد تا استفاده از آن ساده‌تر شده باشد؛ همه‌ی این موارد در کنار ضدآب بودن S9 و البته استفاده از دو رنگ جدید بنفش و زغالی برای قاب پشتی که حسابی خودنمایی می‌کنند، S9 را به گوشی جذابی تبدیل کرده است.

 

مشخصات فنی گلکسی اس ۹

 

مشخصات/گوشی گلکسی اس ۹
تراشهاکسینوس ۹۸۱۰ / اسنپدراگون ۸۴۵
سیستم‌عاملاندروید ۸.۰ اوریو
سامسونگ اکسپرینس ۹
حافظه‌ی رم۴ گیگابایت
نمایشگر۵.۸ اینچ
Super AMOLED
رزولوشن ۲۹۶۰×۱۴۴۰ پیکسل
محافظ نمایشگرگوریلا گلس ۵
تراکم پیکسلی۵۷۰ پیکسل بر اینچ
حافظه ذخیره‌سازی۶۴/۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت
کارت حافظهمیکرو اس‌دی تا سقف ۴۰۰ گیگابایت
دوربین اصلی۱۲ مگاپیکسل
دیافراگم متغیر f/1.5 و f/2.4
دوربین سلفی۸ مگاپیکسل
f/1.7
حسگر اثر انگشتدارد
سیم‌کارتنانوسیم
باتری۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
وزن۱۶۳ گرم
ابعاد۸.۵×۶۸.۷×۱۴۷.۷ میلی‌متر