امروزه دنیا با بحرانی به نام ویروس کرونا (Coronavirus) دست و پنجه نرم میکند. اتفاقی که شاید صد سال یکبار رخ میدهد امروزه با چشم خود در حال مشاهده آن و زندگی با آن هستیم. بسیاری از کسب و کار ها به مرز فلج شدن و یا حتی از بین رفتن رسیده اند، مغازه ها اکثرا بسته شده اند و فقط کسی و کار هایی که لوازم ضروری و مایحتاج مردم را تامین میکنند مجاز به ادامه فعالیت هستند. در برخی شهر ها و یا کشور ها قانون منع آمد و شد اجرا شده است، چنین وضعیتی را هیچکس نمیتوانست متصور شود و فقط در فیلم هایی مانند فیلم شیوع ( Contagion 2011 ) می توانستیم آن را ببینیم.

شاید فکر کنید که این دیگر پایان ماجراست. اما آیا ویروس کرونا قرار است کسب و کار شما را نابود کند؟ آیا تا زمان پیدا شدن درمان کرونا شرکت ها دیگر نمیتوانند به فعالیت خود ادامه دهند؟ پاسخ قاطع تکنولوژی به این سوالات خیر میباشد. در قرن 21 تکنولوژی به یک رقیب سرسخت مشکلات کسب و کار ها تبدیل شده است.

پاریس – فرانسه – برج ایفل بدون بازدید کننده

از لاکچری تا لازم

در چنین شرایطی که حتی فکرش را نمیکردیم واقعی شود وسایلی به کمک ما می آیند که روزی شاید فقط یک وسیله لوکس بوده اند و یا اینکه جنبه سرگرمی داشته اند. گوشی های موبایل و گران قیمت که بیشتر جنبه لاکچری داشتند امروزه از آنها برای مدیریت کسب و کار ها، انجام بسیاری از کار ها از راه دور را ممکن کرده اند.

کسب و کار ها خود را ملزم کرده اند که بدون نیاز به مراجعه حضوری کارمندان بستری را فراهم آورند که از خانه بتوانند کار های خود را انجام دهند. اما یک وسیله وجود دارد که حتی فکرش را نمیکردیم در آشوب کرونا یکی از اساسی ترین نیاز های سازمان ها و کسب و کار ها را تامین کند ویدئو کنفرانس است.

ویروس کرونا - تحدید یا فرصت؟
ویروس کرونا – تحدید یا فرصت؟

کرونا ویروس چه چیزی را عوض کرد؟

یکی از نیاز مبرم شرکت ها و سازمان ها، نیاز به برگزاری جلسات کاری است. بسیاری از مذاکرات مهم، قرارداد ها برای تامین محصولات و یا ارائه خدمات از طریق این جلسات و مذاکرات در پی آن صورت میگیرد. از این رو جلسات نقشی حیاتی در ادامه فعالیت سازمان ها و موسسات و یا رشد کسب و کار ها دارند. چشم پوشی از تاثیر جلسات کاری در دنیای امروز به امری غیر ممکن تبدیل شده است.

تا قبل از شیوع کرونا و همه گیری آن چنین جلساتی به شکل حضوری برگزار می شد، حتی اگر فاصله آن چندین شهر بود! از مشکلات این روش می توان به اتلاف وقت و هزینه زیاد اشاره کرد، اما در چنین شرایطی بزرگترین مشکل این روش امکان پذیر بودن آن و سلامت افراد میباشد. اما اوضاع با گسترش ویروس کرونا کمی فرق کرده است. برگزاری جلسات و ملاقات های حضوری به خصوص بین شهر های مختلف به دلیل منع رفت و آمد امری غیر ممکن شده است. اما راه حل چیست؟

ویدئو کنفرانس یک راه حل ساده

به لطف اینترنت و ویدئو کنفرانس این امکان برای سازمان ها و کمپانی های بزرگ فراهم شده است که چنین جلساتی به صورت صوتی و تصویری با بالاترین کیفیت حتی در پهنای باند اینترنت پایین و سرعت کم برگزار شود. ویدئو کنفرانس به ما کمک میکند تا از حضور در اجتماع فاصله بگیریم و همچنین جلسات مهم خود را همانند سابق اما به صورت از راه دور ادامه دهیم.

برگزاری جلسه با ویدئو کنفرانس

در کشور هایی که کسب و کار های سنتی هنوز بخش اعظم اقتصاد را تشکیل میدهند، این تاثیر خود را بیشتر نشان می دهد. صدمه ویروس کرونا به اقتصاد های سنتی که تکنولوژی نقشی بسیار کمرنگ دارد بسیار بیشتر است. این اقتصاد ها در دوران پس از کرونا دست خوش نغییراتی اساسی خواهد شد که یکی از آنها حضور پر رنگ تر ویدئو کنفرانس و فرهنگ برگزاری جلسات از راه دور خواهد بود. تاثیر ویدئو کنفرانس در جهان کرونایی امروز بسیار پر رنگ تر شده است.

آیا شما تجربه استفاده از کنفرانس ویدئویی را دارید؟ کسب و کار شما چه تاثیری از کرونا ویروس گرفته است؟ تکنولوژی چگونه به کمک شما در این بحران آمده است؟ دستگاه ویدئو کنفرانس چگونه به شما کمک کرده است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.