با شیوع ویروس کرونا بسیاری از چیز هایی که می شناختیم دستخوش تغییرات عظیمی شد. جهان دستخوش تغییر شد، بسیاری از کار های روزانه و عادی سخت شدند و برخی کارها حتی غیر ممکن شد، تا اینکه تکنولوژی به کمک ما آمد. در این بهبوهه درخشش ویدئو کنفرانس در جهان بی نظیر بود. ویدئو کنفرانس و کرونا نقش آب و آتش را برای یکدیگر بازی کردند.

ویروس کرونا به دلیل شیوع سریع و انتقال فرد به فرد به یک همه گیری جهانی بدل شده است. از این رو بهترین راه مبارزه با این بیماری فاصله گیری افراد از یکدیگر است، اما این مساله مشکلات فراوانی را به وجود می آورد. بسیاری از تصمیمات مهم طی جلسات کاری و حضوری گرفته می شوند.

جامعه بین الملل همنواره نیاز اساسی به ارتباط داشته است، اما تا کنون این نیاز حس نشده تا اینکه با گسترش شیوع و سخت شدن ارتباط این نیاز به وضوح حس شد. برای حفظ فاصله و عدم ارتباط نیاز به یک تماس صوتی و تصویری مطمئن تبدیل به یک دغدغه شد. اینجا بود که دستگاه ویدئو کنفرانس نقشی اساسی را بازی کرد.

تقاضا برای خرید ویدیو کنفرانس سر به فلک کشیده است، تا جایی که بزرگترین کمپانی های دنیا توانایی عرضه متناسب با نیاز بازار را ندارند. برند های پلیکام و سیسکو اعلام کردند که ظرفیت تولید آنها تکمیل است و بیشتر از این نمیتوانند نیاز بازار را تامین کنند. فروش ویدئو کنفرانس سر به فلک کشیده است.

اما چیزی که باعث درخشش ویدئو کنفرانس در جهان و مطرح شدن آن به عنوان راه حل بحران کرونا شد، برگزاری همایش ها و جلسات سازمان های بین المللی شد که در اینجا به برخی از مهم ترین های آنها می پردازیم.

تبریک رئیس جمهور به سپاه پاسداران جهت پرتاب موفق ماهواره نور با ویدئو کنفرانس

رئیس جهمور وقت ایران در تاریخ 23 آوریل مطابق با 4 اردیبهشت 99 به مناسبت پرتاب موفق ماهواره نور توسط سپاه پاسداران این دستاورد بزرگ را از طریق ویدئو کنفرانس تبریک گفتند و خاطر نشان کردند که این امر در شریط سخت کنونی بسیار ارزشمند می باشد.

نشست اوپک پلاس و درخشش ویدئو کنفرانس در جهان

بیژن زنگنه وزیر نفت در جلسه اوپک پلاس از طریق ویدئو کنفرانس در سالن جلسات وزارت نفت شرکت کرد. این تصمیم برای رعایت فاصله اجتماعی، که توسط ستاد مقابله با ویروس کرونا گرفته شد، از راه دور به منزله کاهش رفت و آمد غیر ضروری و همچنین شرکت در این جلسه که به دلیل کاهش بی سابقه قیمت نفت گرفته شد. این امر به صورت صوتی و تصویری از طریق ویدئو کنفرانس انجام شد.

ویدئو کنفرانس رئیس جمهور با مراکز درمانی

حسن روحانی رئیس جمهور وقت ایران به منزله رسیدگی به روند مقابله با ویروس کرونا، تماس ویدئو کنفرانس با مراکز درمانی برقرار کردند تا درباره جزئیات این روند، مشکلات و راه حل ها گفتگو هایی را داشته باشند که این روند به درستی و سریع تر انجام گردد.

دیدار چهارجانبه سران انگلستان، ترکیه، فرانسه و آلمان و درخشش ویدئو کنفرانس

رجب طیب اردوغان و امانوئل ماکرون روسای جمهور وقت ترکیه و فرانسه به همراه بوریس جانسون نخست ‌وزیر وقت انگلستان و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان از طریق ویدئو کنفرانس گفت و گو کردند.
سران چهار کشور یاد شده در این گفت و گوی چهارجانبه چگونگی همکاری برای مقابله با ویروس جدید کرونا را مورد بررسی قرار دادند.
آنها درباره راه‌های ارسال کمک‌های بشردوستانه به ادلب، مسئله پناهجویان، تحولات اخیر لیبی و روابط ترکیه با اتحادیه اروپا به نیز تبادل نظر پرداختند.

دیدار چهارجانبه سران انگلستان، ترکیه، فرانسه و آلمان و درخشش ویدئو کنفرانس در جهان

افتتاح سایت جدید هسته ای پسمان گور از طریق ویدئو کنفرانس

حسن روحانی در مراسم رونمایی از دستاوردهای هسته ‌ای ملی از دستگا‌ه‌های جدید و به روز «زونال سانتریفیوژ» ، «اولترا سانتریفیوژ» و مجتمع‌های «سوخت تست راکتورهای قدرت» و «سوخت راکتور مدرن شده اراک» رونمایی و افتتاح کرد.

ایشان همچنین از طریق ویدئوکنفرانس «سایت هسته‌ای پسمان گور» در منطقه انارک را افتتاح کرد. سایت هسته‌ای پسمان گور مدیریت مرکزی و اصلی پسماندهای پرتو زای ایران راعهده دار است.

ما چه چیزی یاد میگیریم؟

به عنوان یک مدیر سازمان ما همواره باید به دنبال پیشرفت و حل مشکلات سازمان خود باشیم. در بهبوحه شیوع کرونا رفت و آمد ها میتواند بسیار ساده تر، کم خطر تر و حتی کم هزینه تر باشد. راهکار ویدئو کنفرانس به ما این امکان را می دهد که تحت هر شرایطی از راه دور بتوانیم رو به جلو باشیم.